niedziela, kwiecień 28, 2024
Follow Us
wtorek, 31 maj 2011 17:02

e+ jak electric mobility

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
e+ jak electric mobility e+

Firma e+ wraz z Mitsubishi Motors zainicjowała budowę krajowego rynku mobilności elektrycznej. To odpowiedź spółki na zapowiedzi stale rosnącej sprzedaży aut elektrycznych i hybrydowych.

{jumi [*4]}W maju 2011 r. zostało uruchomionych pierwszych 12 punktów doładowań aut elektrycznych w warszawskich centrach handlowych, odwiedzanych przez dziesiątki milionów klientów rocznie: w Galerii Mokotów, Arkadii, CH Warszawa Wileńska i Blue City. e+ jest pierwszą spółką w kraju, która działa jako integrator dostarczający pełen pakiet usług, umożliwiający korzystanie z pojazdu elektrycznego. Firma, której strategicznym celem jest budowanie rynku elektrycznej mobilności w Polsce, zapewnia dostęp do własnej, rozbudowywanej sieci punktów doładowań oraz wynajem, serwis, ubezpieczenie i assistance pojazdu. Spółka e+ kieruje ofertę głównie do firm oraz instytucji publicznych, którym bliskie są wartości społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), innowacyjności, nowych technologii oraz świadomość ekologiczna. - Właściciele i zarządcy oraz dyrektorzy marketingu szanowanych na rynku firm doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważny w budowaniu pozycji marki jest wizerunek przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie. Chcielibyśmy upowszechniać ideę CSR poprzez bardziej przyjazne środowisku i ekonomiczne wykorzystanie samochodów firmowych – mówi Przemysław Łaszczewski, prezes e+ Sp. z o.o.

Firma po raz pierwszy w Polsce umożliwia krótko- i długoterminowy wynajem pojazdów elektrycznych, które mogą służyć np. jako auta pokazowe czy flotowe. Obecnie spółka e+ oferuje model Mitsubishi i-MiEV, pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód elektryczny, który jest cichy, innowacyjny i przyjazny środowisku – nie emituje do atmosfery dwutlenku węgla i tlenków azotu. W najbliższym czasie e+ planuje rozszerzenie oferty również o samochody innych producentów. Analitycy rynku motoryzacyjnego na świecie szacują, że w 2020 r. udział samochodów hybrydowych i elektrycznych w sprzedaży nowych aut wyniesie nawet do 52 proc. Z analiz Frost & Sullivan wynika, że w najbliższych latach po drogach na całym świecie będzie jeździło niemal 6,5 mln pojazdów o napędzie hybrydowym i elektrycznym.

Do końca roku e+ planuje zainstalować łącznie 50 tego typu punktów w stolicy, a w 2013 r. można się spodziewać 300 punktów doładowań w 14 miastach Polski. Będą one funkcjonowały nie tylko w obiektach handlowych, ale również w biurowcach, na parkingach czy w siedzibach swoich klientów i partnerów.

{jumi [*9]}

a